وبگاه رسمی مهندس رحمت اله خسروی

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران

مهندس رحمت‌اله خسروی از سال 1361 پروانه اشتغال به کار مهندسی راه و ساختمان دریافت نمود، و پس از تصویب قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان، به عضویت این سازمان درآمد.

تاریخچه مختصری از چگونگی تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان:

در اواخر دوره‌ی سوم مجلس شورای اسلامی (1371)، لایحه سازمان نظام مهندسی ساختمان، به مجلس تقدیم شد. کمیسیون مسکن و شهرسازی و راه و ترابری مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصلی این لایحه بود، و بصورت آزمایشی، لایحه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان، مورد تصویب قرار گرفت.
تا آن زمان، سازمانی با ویژگی‌هایی نظام مهندسی، وجود نداشت، و اساسا جهت تنسیق امور مهندسی، تشکیلاتی نبود. لذا مهندسین به وزارت مسکن و شهرسازی مراجعه، و پس از دریافت پروانه اشتغال، به شهرداری ها جهت دریافت سهمیه نظارت، مراجعه می نمودند.
لازم به توضیح است، که تا قبل از تصویب آزمایشی لایحه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت دقیقی بر عملکرد مهندسین ذیربط، انجام نمی گرفت، ولی با تصویب سازمان نظام مهندسی ساختمان، و تاسیس آن، نظم خاصی در امور مهندسین ذیربط بوجود آمد، به نحوی که به یکی از تشکیلات کشوری مبدل گردید، که حتا در شهرستانهای مختلف کشور نمایندگی دایر نمود، و ساخت و سازهای ساختمانی، در اقصی نقاط کشور را، ساماندهی و تحت نظارت خود قرار داد.
کارت عضویت مهندس خسروی در سازمان نظام مهندسی استان تهران، رشته ی ساختمان



برگه‌ی پروانه اشتغال ایشان در سال 1365

تاریخ ایجاد: یکشنبه 10 آبان 1394
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 آبان 1394
تعداد بازدید: 28762


 
تعداد بازدید:28,762

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مهندس رحمت اله خسروی می باشد.2015